התורמוסים באים – 24 מסלולי טיולים מומלצים בטבע

הוא אחד הפרחים הכי פוטוגנטיים בטבע, פורח בגוון כחול סגלגל עז ובוהק, ובולט בפריחה צפופה במרבדים סמיכים הנפרשים ומכסים את הקרקע והלב בהמון שמחה – קבלו את תורמוס ההרים.

מי לא אוהב את שטיחי התורמוסים שבהם התברכה הארץ בשלהי החורף אל תוך ימי האביב? הפרח הפופולרי מושך לא רק דבורים אלא גם בני אנוש והמראות המרהיבים של מרבדי פריחה משמחים כל לב. בארץ קיימים כמה מיני תורמוס, אחד מהם אף תורבת למאכל, ותורמוס ההרים הוא הנפוץ בהם ופורח מהצפון עד השפלה ממזרח עד מערב ונוטה להתקבץ בהתגודדויות מרשימות.

התפרחת מתחילה מלמטה למעלה, כמו החצב, ולפרחים יש מנגנון גאוני שמאותת לדבורים ומסמן להם מי מהם פנוי להאבקה. כל פרח שזכה לביקור של דבורה, מסמן את עצמו בשני פסים בצבע אדום. מה זה אומר? הדבורה מבינה שאין בו צוף ולמעשה חוסכת באנרגיה וממשיכה במעופה לפרח אחר, מלא צוף וזקוק להאבקה, והוא מסומן בלבן. תופעה מעניינת נוספת היא שהעלים עוקבים אחר מהלך השמש, כמו פרחי החמניה, ולמה? כדי למקסם את תהליך הפוטוסינתזה בתקופה שבה כמות האור לא אחידה. והחידה הגדולה הנוגעת לנטייה של הפרח לפרוח בגדודים וליצור כיסוי אולטרא סגול דומיננטי, קשורה לגודל הזרעים. לתורמוס זרעים גדולים ולא ניתן להפיץ אותם באמצעות בעלי חיים או רוח לכן הם נופלים סמוך לצמח האם, ונובטים מחדש בשנה הבאה וכך יוצרים את המקבצים. לכן חשוב לשים לב לא לרמוס את הפרחים, כדי לא לפגוע בפוטנציאל הזרעים שלהם. וזכרו זהו צמח המוגדר כפרח מוגן שאסור לקטוף. ביחד נשמור על פרחי הארץ.

מוקדי הפריחה רבים ושונים, ומתוכם קיבצתי עבורכם את 24 אתרי הפריחה הכי מוצלחים לצפייה ביופים ההורס של תורמוסי הארץ. לסיום הכתבה הוספתי כמה מוקדים קטנטנים מקומיים ויש גם בונוס. בואו נתחיל.

 

 

 

דילוג לתוכן