לטייל בכביש 10 ב-24 שעות נדירות

כביש 10 האגדי, הוא כמו תעלומה עבור רבים. הכביש שנסלל בשנות ה-80, בעקבות הסכם השלום עם מצרים ונסיגת ישראל מסיני, סגור לתנועה אזרחית ונמצא בשליטה צבאית. לאחרונה פותחים אותו יותר ויותר לטובת מטיילים, כדאי לנצל את ההזדמנות.

כביש 10 מוכר בחלקים ממנו גם כציר פילדלפי, והוא מתחיל בכרם שלום ומסתיים אי שם בצומת שקמה (סיירים) על כביש 12 שמחליף אותו ככביש הגבול עד אילת. אחרי התמודדות עם הברחות ומסתננים, נבנתה לאורכו גדר מסיבית ששינתה את מאזן הכוחות וכך כבר שנים, שהכביש נפתח לתנועת מטיילים בחגים ארוכים כמו סוכות חנוכה ופסח. הפתיחה היא בשני מקטעים שאורכם 182 קילומטרים: מניצנה דרך מפגש כביש 171 (מצפה רמון) ועד צומת שקמה, כאמור בכביש 12. אחרי שנת הקורונה ובשיתוף פעולה בין מועצה אזורית רמת נגב לחטיבת פארן השולטת בגזרה, ייפתח הציר גם בחג העצמאות, בשבועות ובמועדים נבחרים בקיץ. פתיחת הכביש מאפשרת לחובבי השטח, להגיע לנקודות שאחרת נדרש יום ארוך בשבילים כדי להגיע אליהן. הפעם בחרתי לקחת אתכם למסע מאתגר אל כמה משכיות החמדה שהכביש הזה מאפשר, טיול שמתאים לרכבי שטח, אך חלקים ממנו, לאורך הכביש בלבד, מתאימים לכל רכב.

חשוב להגיע עם שני נוזלים חשובים: 1. מים והרבה, בעיקר למי שנשאר ללון בשטח כי אין היכן למלא. 2. מיכל דלק מלא, כולל רזרבה למי שזקוק. נקודות התדלוק לפני הכניסה נמצאות בקציעות, מצפה רמון/עבדת וכביש הערבה.

הציר פתוח החל מ- 8:00-17:00 ולאורכו תפגשו עמדות רבות של הצבא, ואת בנות יחידת קרקל המדהימות שנמצאות שם לוודא שיש לכם מים, שאתם בכיוון הנכון וגם להזכיר שהחל מהשעה 17:00 חל איסור תנועה על הציר, המשמעות היא שזו השעה להיכנס לשטח או לצאת ממנו, אל דאגה הצבא מפטרל שם ומוודא שכוווולם עזבו. בכל מקרה אין לרדת מהכביש ובשטח להיזהר מאזורים החשודים במיקוש.

מה נשאר לנו? לזכור שלוחות הזמנים הם המלצה בלבד. אם תקצרו או תאריכו כי אתם נהנים כל כך, זה ישמח אותי מאוד. למה אתם מחכים? בואו נצא לדרך!

 

 

דילוג לתוכן