24 שעות בעיר לייז' בבלגיה

לייז' היא העיר השלישית בגודלה בבלגיה, עם 200,000 תושבים, וכמיליון בפרובינציה שלה. היא שוכנת במחוז וולוניה ונחשבת לעיר דוברת צרפתית הגדולה בבלגיה. העיר שהתפתחה מאוד בעשור השני של המילניום הנוכחי, מציעה לא מעט אטרקציות ומשלבת עבר עם הווה מודרני, כדי לצעוד לעבר עתיד חדש ומבטיח.

קבלת הפנים שהכינה לנו לייז', בתפר שבין האביב לקיץ, עשתה לנו וואו גדול בלב. תחנת הרכבת המקומית שנחנכה בשנת 2008 הפכה לסמל אייקוני של העיר, לא מעט בזכות העובדה שהאדריכל הנודע סנטיאגו קלטרווה תכנן אותה (כמו גם את גשר המיתרים בירושלים), ויצר מבנה עצום בגודלו, פונקציונלי אך מרהיב בעצמתו. לכאן מגיעים מרבית התיירים של לייז' שמהווים כשליש מכלל התיירות בוולוניה.
לייז', שהייתה בעבר עיר מנומנמת, עשתה קפיצת מדרגה מרשימה. הוקמו בה מבנים מודרניים, עם טאץ' עיצובי עדכני שיוצר שילוב מעניין בין העבר להווה, והיום העיר שוקקת חיים, שופעת בתרבות בילוי, בתושבים חובבי אוכל שהם גם מאוד חברותיים, אז אל תופתעו ממחוות ידידותיות. תיירים ישראלים כמעט ואין, למעט קהילה עסקית לא גדולה, שכן לייז' היא עיר מעבר לסחורות ברחבי אירופה. הזמן המומלץ לבקר בה הוא החל מהאביב עד לסתיו, אך אנשי העסקים מוצאים עצמם בעיר גם בחורף, פחות נעים אך אפשרי. בואו נצא לדרך.

דילוג לתוכן